torsdag 11 maj 2017

Aziz om meddemonstranterna: "Tack, tack, tusen tack och många tackar"



Aziz Ahmad om demonstrationen på Mynttorget, Stockholm 7.5.2017

Jag visste att Stockholm är en skönhet för att jag har varit där många gånger.
Men idag var Stockholm som skönast med alla människor som demonstrerade för att alla afghanska ungdomar ska få amnesti nu.

Jag såg att många ta hand om mig och andra människor.
Det finns många svenskar som använder sin fritid och sovtider för att kämpa för att de afghanska ungdomarna i Sverige ska få sova lugnt på nätterna och får stanna i Sverige.
Jag såg många kom till demonstrationen från hela Sverige med sina barnen trots att det var kallt väder och blåste. Många lämnade sina barn hemma på grund av medmännisklighet.
Jag såg många som snälla har tänkt på medmännisklighet. Jag såg de som har tänkt på demokrati. 
Idag har jag gråtit av lycka när kom tillbaka hemma.
Idag såg jag att jag inte är ensam. Jag har sett att många står i bakom mig som största berg, lika stor som kebnekaise.
Idag jag lärde mig många positiva saker av er. Jag vet om när migrationsverket ska bestämma att utvisa oss till Afghanistan (kriget ) Ni kommer inte att tillåta detta på migrationsverket. Jag vet att ni vill aldrig slutar kämpa. Efter detta jag kan sova i trygghet utan stress och rädsla. 
Det är ni som är min hop och ger mig kraft och energi. Jag orkar inte att beskriva er.
Hur kan jag beskriva er?
Jag kommer aldrig att glömma den hjälp som ni har gjort för mig.
Hoppas vi kan kompensera eran hjälp tillbaka.
Aziz lovar att kunna ta hand om er när jag blir en självständig person.
Kära ensamkommande och ungdomar.
Ni behöver inte att ha stress, ni alla vet att många står I bakom er och kämpar för er på olika sätt. 
Ni måste gå varje dag till skolan och fortsätta kämpar. Det kommer att bli en bra dag för oss all. Ni alla vet det nu. Lagen som röstades igenom i riksdagen för några dagar sedan det är ett hopp för oss att kunna stanna i Sverige. Det gäller för alla som är under 25 år. Ni måste ta hand om varandra och hjälpa varandra och hjälpa samhället. 
Idag var en oförglömlig dag för mig.
Men det hände idag en liten dålig sak. Det kom några nazister. De skulle göra en dåligt sak för oss. Men det gick inte så. 
Vi alla som var där blev lite rädda. Om en stund sen kom polisen och sen dem gick tillbaka också. 
Annars det gick jättebra för oss.
Vi är starka tillsammans.
Tack vänsterpartiet. 
Tack, tack, tusen tack och många tackar. 
Ni är bästa I världen. Ni alla är guldvärd.

Mvh. Din lillebror Aziz.


Pressmeddelandet  


1 kommentar: